Blogger Matějka chce být zajímavý, tak lže.

Pana Františka Matějku jsem měl za takového tlučústníka. Je jich mnoho na blogu, na facebooku a všude, kde jste nepostižitelní a nemusíte říkat lidem věci do očí. Takový tlučústník pak s velkým sebevědomím bez ohledu na fakta a logiku vytváří fundamentalistické názory o věcech, kterým nerozumí.  

Tu je to Ukrajina, tu válečné plány velmocí, Evropská unie, nejčastěji česká politika, ale Matějka se dokáže nepochybně vyrovnat i s konopím, sňatky homosexuálů, zvládl by pěstění orchidejí a řízení formule jedna. Popravdě by mi nevadilo ani to, že si vymýšlí o mně: prý mi Babiš nabídl sto padesát tisíc, místo na plakátu a ve sněmovně, proto jsem prý odešel z MF DNES.

Pravda (což je kategorie, která Matějku zajímá nejmíň ze všech) je taková, že jsem odešel pomáhat Ano z vlastní iniciativy v době, kdy jeho popularita byla na hranici jednoho procenta. Naděje, že se dostane do sněmovny se zdála být nepatrná. Rozhodnutí opustit místo komentátora bylo tedy riskantní. Finanční ohodnocení programového manažera Ano, kterého jsem dělal tři měsíce, bylo srovnatelné s ohodnocením hlavního komentátora MF DNES.

Kvůli tomu bych se ale neozval s polemikou. Kdybych měl uvádět na správnou míru všechna Matějkova nepravdivá tvrzení, nedělal bych dvacet čtyři hodiny denně nic jiného. Vadí mi jiná věc: arogantní neslušná neloajalita.

Pan Matějka ve svém blogu píše o idnes, tedy o zpravodajském serveru, který mu poskytuje prostor, často mu pomáhá vyšplhat kousek výš po žebříčku čtenosti, což je meta některých bloggerů: Lhostejno, že je to blbost, hlavně když to lidi čtou. Nyní o tomto serveru idnes Matějka píše jako o jakémsi gulagu, kde se redaktoři klepou strachy před Babišem, kde panuje autocenzura a nesvoboda. Už to, že jsem si mohl tento blog přečíst, toto tvrzení vyvrací, stejně jako desítky jiných blogů, které tvrdě útočí na majitele MAFRA Andreje Babiše.

Dobrá, řeknete si, ještě aby se cenzurovaly blogy. Jenže kdyby si dal pan Matějka jednou práci a prozkoumal fakta, zjistil by, že MF DNES a idnes jsou média dnes vůči Andreji Babišovi nejkritičtější. (reflex a echo 24 za média nelze považovat ani při nejsilnější dávce fantazie). Jen v den, kdy vychází Matějkův popletený blog, píše idnes o tom, že Ano se začíná rozpadat. Idnes i MF DNES nemilosrdně kritizovaly Babišovu skrytou hrozbu serveru echo 24. (Viz glosa zástupce šéfredaktora Karla Škrabala.) MF DNES asi nejseriozněji z českých médií a bez jakéhokoli přikrašlování popsala kauzu údajného agentství šéfa Ano. A mohli bychom pokračovat desítkami dalších příkladů toho, jak novináři MAFRA dělají svou profesi dobře a nebojácně.

Co bychom naopak nenašli, je byť stín cenzury či autocenzury.

Pokud si ale František Matějka opravdu myslí, že tomu tak je, měl by se zachovat mužně a odstěhovat svůj geniální blog jinam, aby na idnes nedopadal lesk jeho neposkvrněné cti a slávy...

 

Autor: martin komárek | pondělí 31.3.2014 23:42 | karma článku: 21,70 | přečteno: 2719x