Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Š82t16ě50p33á43n 26B98i16c92e58r95a 6429492888186

poslanci se musí voličům předvést a tak zbytečně kvokají

0/0
2.4.2014 12:01

P89ř88e47m58y16s60l 54Č15e22r33n10ý 6593909715391

jen jsem tam nepochopil to slovo komunistickou. 

ne apríl ! Samozřejmě všichni víme důvod 1. Titulek prodává a toto slovo ho posune nahoru. důvod 2. na tuto mantru -  komunisti - stále ještě lid slyší a slinné žlázy přeřazují na dvojku / citát W. Allen /

0/0
1.4.2014 16:09

M17a60r82t75i73n 83P95l94a84t24i17l 9371423711258

No nevím, děcka nám vzali do školky úplně bez problémů. Tak nevím, proč "politik" píše, že se musí uplácet, aby vzali dítě to školky.

0/−1
31.3.2014 20:04

Z86b30y77n85ě81k 69H30l72á98s85n38ý 3114387985439

Nevim co vymejšlej, ať to opíšou od němců. Tady máme právní nárok i na jesle. Když se dítě včas nahlásí, musí se obec postarat, jinak jí můžete dát k soudu. Byly velké obavy, že se to nezvládne a soudy budou zavalený, no a ve skutečnosti se nedostalo jen na zlomeček dětí. Ovšem připravovalo se to důkladně několik let, zejména financování. Takže stačí se podívat k sousedům a není potřeba nic nového vymejšlet.:-)

0/0
31.3.2014 15:07

J66o18s43e62f 50Š44e59m72e24l33í93k 7929621430977

Nejsme jako oni. MAKÁME! Nebo jak to přesně bylo.....

0/0
27.3.2014 22:03

A32l21o43i95s 46K78o80v14a88ř68í86k 9865834891453

Mnoho státních (obecních) školek se v 90-tých letech rušilo vědomě zbytečně, často i záměrně, aby se školka či samotný objekt mohly privatizovat. Názory, že peníze na školky nejsou je nesmysl. Každý rok je státní rozpočet, zejména na únicích daní, předražených zakázkách, na dalších podvodech, tunelování státních firem a fondů, ožebračen cca o 100 mld.Kč, což, jak uznáte, není zrovna málo. Peněz je v podstatě dost, jen se musí lépe hospodařit a hlavně nerozkrádat ze společného.

+4/0
27.3.2014 19:05

R82a66d95e50k 57H98o92d78a30ň 9806367561633

Jistě, jenže z toho "společného" se bude rozkrádat vždy, právě proto protože je to společné. Ergo jediná cesta k omezení rozkrádání je minimalizovat jednak množství lidí kteří o penězích mohou rozhodovat, a současně i množství peněz o kterých se rozhoduje.

Když tu slyším výmysly, jak se postaví cyklostezka za 100 milionů tak se mi chce zvracet.

+1/0
28.3.2014 8:45

J62i87n75d66ř39i10c62h 26B67u41c62h63t84a 6132546923630

Myslíte "společné", jako třeba akciovky? Nebo si myslíte, že tam se nekrade? Nabo jde prostě o to, aby na tom nevydělala státní kasa? Mimochodem, opravdu si myslíte, že soukromé vysoké a střední školství zkvalitnilo výuku? A nebo jde především s jenom o peníze?

Věřte, že opravdu netoužím po tom, až (jako dnes) někdo udiveně zkonstatuje, že úroveň vzdělání (předškolního) se vytratila kamsi.... neznamená to, že skupiny nemohou fungovat, ale jako systémové řešení je to špatná cesta. Ale třeba se jako vždy mýlím :-/

+1/0
28.3.2014 14:01

J56a75n 82F77r50o36l96í21k 6846970385414

A nebylo by jednodušší schválit rozpočtové určení daní tak aby  obce nemohly utrácet za naprosté nesmysly a musely se ze zákona postarat o svoje občany? Stavba školky z unimobuběk a prefabrikovaných dílů není zas tak drahá a časově náročná. Všechny pozemky ještě nestačili zastupitelé rozprodat a tak nic nebrání aby se místo navržených provizorií postavily potřebné kapacity.  Stejně tak by se měly obce strarat o své chudé stejně jak tomu bylo za první republiky. Současný kšeft soukromých ubytoven je jen ukázkou neochoty a neschopnosti obecních zastupitelů a také zákonodárců.

+3/0
27.3.2014 16:35

A22n25t19o31n27í51n 11P91o29l57i82c36k29ý 9250352421867

Moje 2 a 3/4 leté děti umí na normálním záchodě a samy ;-)

+1/0
27.3.2014 11:20

A72n94t48o85n65í33n 60P73o84l22i60c78k55ý 9530112331837

to patřilo jinam :-/

0/0
27.3.2014 11:21

J54o26s52e42f 67Š61e52m10e44l98í91k 7569581340117

Ale stejně je to na pochvalu. Prcků i té/toho, kdo je to naučil.

0/0
27.3.2014 22:04

J64a34r22o12s89l55a56v 90T58a57c41h39o49v23s72k13y 2802120444700

A proc na ty hlidaci skupiny musi byt zakon ? To se nemuze par lidi domluvit a pri hlidani se prostridat i bez zakona ?

+3/0
27.3.2014 10:51

T19o88m54á15š 43H94a84n31á34č67e27k 6365864590231

No asi by to šlo. Pokud najdete někoho, kdo bude ochoten se střídat :-)

Prakticky je to složitější. Těžko se bude moct střídat někdo, kdo normálně pracuje. Takže třeba najdete nějakou maminku, co je s děckem doma a přemluvíte ji, aby přibrala i to vaše. Asi to nebude chtít dělat zadarmo, něco jí budete platit. Myslím, že živnosťák na takovou činnost nedostane, takže bude vlastně podnikat na černo. Vy nebudete mít vůbec žádné záruky.

Řekl bych, že dětské skupiny jsou užitečná věc, budou je moci zřizovat např. firmy pro potřeby hlídání dětí svých zaměstnanců atd. Menší firma těžko otevře vlastní školku, ale dětská skupina by nemusela být až takový problém.

0/0
27.3.2014 11:31

K31a41r97e43l 38K96u34č93e83r35a 7325131863700

Otázka zněla: "... a na to musí být zákon?".

Chcete snad říct, že k dohodě ve firmě, že si 5 bab bude brát děti do práce, zřídí pro ně místnost a střídavě je budou hlídat je třeba zákona?

Pokud odpovíte, že ano, tak je to velice špatná zpráva pro lidstvo.

+1/0
28.3.2014 8:35

M94a20r53t24i63n 91K74r78u17t68ý 1938701349665

když vymyslíte, jak bez zákona ošetřit např. zodpovědnost za ty děti v případě úrazu, jak přesvědčíte firmu, aby si takto zásadně zvýšila náklady bez nějaké daňové úlevy (tu bez zákona těžko provedete) potom to samozřejmě bez zákona jde.

0/0
28.3.2014 9:29

K90a40r15e51l 89K10u50č71e82r68a 7165721833940

V tom případě by byl třeba i zákon na hlídání dětí babičkami, sousedkami, kamarádkami a studentkami co to dělají za úplatu.

Té firmě ty náklady už dnes sníží daňový základ a pokud jí na těch zaměstnankyních záleží, tak by jim to mělo stačit. Pokud jim to nestačí a budou se dožadovat dalších úlev, tak se to dá chápat tak, že stát (my poplatníci) bude hlídání proplácet, s čímž já nesouhlasím.

Vůbec si myslím, že těch co se v poslední době domáhají speciálního zákona a nějakých výhod je až příliš (zahrádkáři, ...) a považuju tento přístup za úchylný.

To, že je pan Komárek na sebe hrdý a cítí uspokojení ze schválení dalšího zákona celkem chápu. Je zřejmě pokračovatelem Zemanovy legislativní smrště a Paroubkova schvalování s marťany.

+1/0
28.3.2014 11:10

J69a78r21m91i97l59a 38P56í72c21h33o66v48á 5512347394483

Už vidím, jak si třeba strojírenská firma dává jako další předmět podnikání hlídání dětí. Protože jinak by dělali soustavnou podnikatelskou činnost načerno a náklady by do účetnictví dát nemohli.

To pan Kučera: myslíte, že se to bude organizovat tak, že se ženy budou u dětí střídat po půlhodinách, aby stíhaly hlídání dětí i práci? Už vidím zaměstnavatele, jak na toto radostně kýve hlavou a uvolňuje prostory!

0/0
28.3.2014 14:13

K66a72r67e12l 53K30u79č22e86r29a 7335371833180

???

Nejsem právník, ale pokud je potřeba mít předmět podnikání pro činnost kterou dělá firma vnitřně a nenabízi ji zákazníkům, tj. například i kopírování dokumentů, doprava, IT služby, ... tak jsme jako živočišný druh skončili a já se začnu připravovat na emigraci třeba do Číny.

A myslíte si, že pokud nebude zaměstnavatel chtít to hlídání podpořit, tak se bude nějaké konat bez ohledu na existenci zákona?

0/0
28.3.2014 14:37

J89a17n 78F19r37o57l11í72k 6736370435664

Už vidím jak soukromé firmy budou radostně zřizovat odkladiště pro děti svých zaměstnankyň.:-P

0/0
27.3.2014 16:37

R92a28d33e60k 97H46o52d30a48ň 9106267911263

A přesto to dělají, protože jim ty zaměstnankyně stojí za ten výdaj.

+1/0
28.3.2014 8:46

V57í40t 79K20u40č14e29r88a 6134429599682

V porovnání pana Komárka mi něco vadí.

Ano v případě zemětřesení se můžeme dostat do situace, že včera jsme nevěděli, že dneska bude 10 000 lidí bez přístřeší a je nutné vzít zavděk nouzovým řešením - stanem. U dětí je to snad trochu jinak ne? Od narození dítěte mám 4-5 let času na to abych věděl, že ty dnes narozené děti budou za oněch 4-5 let potřebovat školku. Zde nemusím přece dělat "nouzové" rozhodování až na jaře toho roku , kdy mají na podzim jít do školky?

+2/0
27.3.2014 10:49

A42n95t81o46n93í97n 39P68o85l37i61c88k35ý 9300852841637

Technická poznámka: máte na to max. 3 roky

0/0
27.3.2014 11:23

M69o89n90i85k91a 78R26o31l61l43o32v24á 5773882846725

Není rodičák i na 4 roky?

0/0
27.3.2014 15:20

J90a65r49m70i82l53a 11P85í33c39h30o78v90á 5842197274433

I kdyby byl jen na tři, kde máte jistotu, že matka dá po třech letech dítě do školky? Školka není povinná, školka je možnost. Povinná je až škola. Rodiče se můžou přestěhovat, dávat dítě do školky do jiné obce...

0/0
27.3.2014 23:03

J34i43n52d68ř81i49c27h 64B25u41c63h16t53a 6182476763250

A proč to tedy neudělají? ;-D

0/0
28.3.2014 14:03
Foto

K43a64r46e23l 79B25o87h14á62č61e57k 1471407766344

Sice docela hloupý nekorespondující nadpis ... nicméně základ blogu jsem pochopil a souhlasím :)

0/0
27.3.2014 9:51

T14o79m52á54š 41H14a19n25á32č15e67k 6225474790781

Nadpis je opravdu blbý. Asi to autor má v sobě ještě z doby, kdy pracoval jako bulvární novinář, toho se asi nejde jen tak zbavit :-)

+4/0
27.3.2014 9:58

A31l81e11š 74J50a54v80ů29r54e28k 2632649290860

lepsi by bylo danove zvyhodnit rodice deti, tedy ty co pracuji. Dale zjednodusit administrativni labyrint, ktery brani nekterym lidem zalozit vlastni skolku .... .

Tyhle zakony, kde naridim ze tyhkle deti maji pravo na skolku, ale zaroven ty skolky nemam ... . To je ten spravny kocourkov. Teda pracovat pro agenta Babise, to musi byt silny zakudek, ale on flicek v PS neni k za´hozeni ..., ze

+1/0
27.3.2014 9:47

R68o27s84t64i39s11l73a64v 91C44a21h34a 8485231180222

Ve skolce je treba predepsano WC odpovidajici velikosti ditete. Takze uprava existujicich prostor znamena kompletne prekopat socialni zarizeni. Ptam se: maji ty deti doma wc male, nebo pro dospele??

+6/0
27.3.2014 9:17

A13n49t33o82n40í75n 45P64o35l79i32c59k97ý 9360772491887

Moje 2 a 3/4 leté děti umí na normálním záchodě a samy ;-)

+1/0
27.3.2014 11:22

J37a63n 86Č82e56k18a77l 7159665884664

Nějak jsem nepochopil, co chtěl básník říci. Jsou tedy dobré/špatné státní školky, soukromé školky, hlídací skupiny, nebo je to jen PR pro současnou Sněmovnu?

+1/0
27.3.2014 9:03

A63l26e15š 67J21a41v25ů23r40e46k 2562929810290

PR pro ANO, viz ten konec, kde tvrdi, ze za nich se sice kecaji nesmysly ale vysledek je SUPER ;-D

+2/0
27.3.2014 9:48

J39a58r77m23i66l65a 66P70í45c20h59o31v39á 5552417554763

Nebojte se, žádné školky se stavět nemusí. Ten tzv. baby-boom v letech 2005 - 2010 byl způsoben tím, že se porodnost posunula do vyšších věkových skupin. Jen pro srovnání: zatímco nejvíce dětí v tomto baby-boomu se narodilo v r. 2008 (119.570 dětí), tak třeba v r. 1989 se narodilo 128.356 a v r. 1990 dokonce 130.564 dětí, to je o nějakých 10.000 dětí víc! Školkou procházelo cca 95% populace, nechodily do ní pouze ty děti, které měly doma mladšího sourozence, protože matka s ním byla na mateřské. A ještě se sluší dodat, že před r. 1989 byly ženy s dětmi do věku 3 let doma zadarmo, protože mateřská trvala jen 1 rok. A taky to tenkrát musely rodiny zvládnout. ¨

Co se týče dětských skupin: jsem zásadně proti. Zatímco ve školce musejí být splněna dost přísná hygienická nařízení, musejí to být toalety, uzpůsobené výšce dětí, školka musí mít patřičný počet dříve středo-, dnes už vysokoškolsky vzdělaných učitelek, dětské skupiny toto mít nemusí. Co se stane, když žena v dětské skupině onemocní? Nebo jí třeba onemocní dítě? Školka má pro podobné případy zástup, žena v dětské skupině ne. To pošle ty děti domů? Jak se budou děti stravovat? To jim dá jídlo, které donesli rodiče z domova? Kde ho bude skladovat, aby bylo nezávadné? V čem ho ohřeje? Kdo bude hlídat děti, zatímco jim bude připravovat stravu? Položil si pan poslanec taky tyto otázky nebo jen plácá do větru?

+2/−6
27.3.2014 8:28

T73o85m77á10š 18H73a64n48á65č20e63k 6185524800691

To co Vy vidíte jako výhodu školek, já vidím jako problém, který je do určité míry i příčinou toho, že se obce do zřizování školek nehrnou.

1. Doma nemáme toaletu přizpůsobenou výšce dětí a nikomu to nevadí. Ani dětem.

2. Hygienické normy v domácnosti naštěstí nikdo moc nesleduje. Ve skupině by neměly být horší než doma. Extrémy by měly být samozřejmě vyloučeny.

3. V řadě zemí si děti do školky nosí jídlo z domu. Není to ideální, ale jde to. U nás existují např. tzv. lesní školky, nevím jak to přesně mají s jídlem, ale pochybuji, že mají vlastní kuchyň a jídelnu. Přesto fungují - (asi většinou dobře, protože je o ně zájem).

4. Vzdělání určitě neškodí, ale pokud je ve skupině 10 dětí, je to něco jiného, než když je jich ve školce 30. Většina maminek taky nemá pedagogické vzdělání a myslím, že dítě ve skupině ostatních dětí může mít víc podnětů než samo doma s otrávenou matkou.

Podle vás stávající stav není problém, protože baby boom skončí a bude klid. Podle mě dostupnost školek je jedním z faktorů, které ovlivňují rozhodnutí rodičů mít děti. Dnes se dětí rodí málo. Průměr je dost pod 2,0 na jednu ženu. To asi není dobré, ne?

+9/0
27.3.2014 9:41

J15a62r26m58i98l91a 98P33í10c91h80o94v18á 5892127684813

ad 1.) Doma máte maximálně 2 děti. Učitelka ve školce jich má přes 20. Nemůže pomáhat dítěti posadit se na dospělácké WC a přitom hlídat ostatní děti. To by taky část pracovní doby strávila jen na tom WC.   

ad 3.) Jídlo ve školce je dotované státem. Proč by měl mít některý rodič výhodu dotované školky i dotovaného jídla a jiný ne? Čím rozdíl odůvodníte? Výší daní?

ad 4.) Ano, matky nemají pedagogické vzdělání. Proč tedy chceme po učitelkách mateřských škol vzdělání vysokoškolské (dříve na totéž  stačila střední pedagogická škola s maturitou), tak ho nechtějme ani po nich a připosťme, že tuto práci může dělat každý. Na co budeme mít studované učitele? Když doma dohlížíte na dítě, aby si napsalo úkoly a připravilo se do školy, taky na to nemáte odborné vzdělání. Proč třeba musí školství opustit tisíce učitelů, které nemají patřičné vzdělání? A jak se do školství vůbec dostali?

Je třeba se podívat taky, na to, KDE je ten velký tlak na školky. Bydlím v bývalém okresním městě. Tady chodí do školky i děti, jejichž matky jsou na rodičovské dovolené s dalším dítětem. Protože problémem je práce. Pokud bude práce pouze ve velkých městech nebo v Praze, bude tam tlak na počet míst ve školkách. Mimo Prahu ten problém není nebo není tak velký. Proč není třeba daňově podpořena práce v Home office? Víte, kolik práce je možno dělat doma a bez docházky někam? Proč to proboha v době internetu nejde? Hodně firem toto v době krize pochopilo a značně omezily kanceláře. Státní správa ale třeba ještě jede ve starých kolejích.

+2/−2
27.3.2014 10:26

T83o68m82á17š 13H29a31n84á23č74e10k 6545124610911

ad 1) Doma mám 3 děti. Ve školce je jich třeba 20 a víc, ale předpokládám, že se bavíme o skupině, kde jich bude podle mého názoru méně.

ad 3) Souhlasím, že nejen jídlo, ale provoz celé školky je dotovaný. Ale přijde mi jako větší nespravedlnost pokud má jedna rodina možnost využít dotované státní (obecní) školky. U nás za cca 450,-Kč/měsíc + jídlo nebo musí využít školku soukromou, což je cca (u nás) od 3000,- víc. V jídle mi prostě rozdíl přijde marginální.

ad 4) Já nevím. Myslím si, že požadovat plošně vysokoškolské vzdělání je zbytečné. Ale opakuji, že školka není dětská skupina. Školka je zařízení vzdělávací, dětskou skupinu považuji spíš za službu péče o dítě v době zaměstnání rodičů. Můj názor je, že důraz na pedagogickou činnost školek je přehnaný. V předškolním věku by dítě mělo získat především sociální návyky a získat důvěru v lidi a prostředí mimo svoji nejužší rodinu. To, že řada školek "učí" děti třeba cizí jazyky mi přijde spíš úsměvné.

ad váš závěr) Souhlasím, že problémy se školkami nejsou všude, i když bych to úplně nespojoval s velkými městy. V řadě vesnic byly zrušeny školky i školy a pro rodiče je docela náročné řešit dopravu dětí kdo ví kam, když třeba autobus jezdí 3x za den. Práce na home office nebo na částečné úvazky by jistě pomohla, i když si neumím představit práci na home office a současně se starat o dítě.

Abyste mě správně pochopila, já nemám nic proti školkám, ale vadí mi, že část rodičů tuto možnost nemá a ostatní možnosti jsou velmi limitované buď finančně nebo tím, že je neumožňuje legislativa. Proto vítám uvolnění pravidel, umožnění vzniku dětských skupin a očekávám zvýšení dostupnosti těchto služeb pro lidi, kteří mají práci, ale nemají zajištěné hlídání dětí.

+2/0
27.3.2014 11:02

J39a88n 25F76r39o81l56í84k 6736620775174

Pokud se někde na vsi domluví tři tety že si navzájem pohlídají děti aby mohly do práce (pokud nějaká je) tak na to nepotřebujeme Komárka a jeho zákony. Můžou nám páni poslanci vytřít zadek. Když stát neumí zajistit řádnou předškolskou péči, kterou v 5 roce nařizuje tak ať se do toho co si lidé sami z nouze udělají raději nese.e;-€

+1/0
27.3.2014 16:44

A36n78t56o58n63í51n 80P34o82l96i62c12k42ý 9940732841277

Už jsem to psal jinde, moje 2 a 3/4 leté děti umí na normálním záchodě a samy, není důvodu jim, při krátkém předchozím "výcviku" pomáhat

0/0
27.3.2014 11:30

J98a77r96m40i87l64a 28P73í34c38h98o37v82á 5192547344223

Já nemám nic proti dětským WC ani proti tomu, aby děti chodily na dospělácké WC. V tom případě by se měly teda nejprve upravit normy. Protože aby jedno zařízení muselo splňovat přísné normy a druhému bychom je prominuli, to by mi přišlo jako buzerace a šikana těch, co ty normy dodržovat musí. Mně šlo osobně dítě do školky od 2,5 roku (jeslová třída při MŠ). Požadavek školky byl, aby děti uměly samostatně chodit po schodech (třída byla v 1.patře bez výtahu) a měly umět samostatně chodit na WC. Na to, aby se to děti naučily, jsme měli víc než půl roku.

0/0
27.3.2014 12:35

J93a15n 65F25r45o13l30í37k 6196410355234

Takže pokud by se zrušily normy pro školky je po problému. Tedy ještě by soudruzi na radnicích museli kývnout na nějakou tu stavbu školky. Stačily by ty buňky co cikánům stavěl Čuněk.

0/0
27.3.2014 16:47

J43a44r17m70i67l73a 83P79í76c48h23o38v83á 5382227814963

Nejenom normy pro zřizování a provozování školek, ale i požadavky na vysokoškolské vzdělání, dotace jídla, dotace na budovy a platy pracovníků (proč mají platy pracovníků dětských skupin platit podnikatelé neb rodiče, zatímco platy učitelek ve školkách jdou ze státního rozpočtu?) atd.

0/0
27.3.2014 23:08

P10e87t18r 76H30á10l68a 6294116625746

WTF? A doma jako má dítě dotované jídlo? Ne - naopak je to draze vykoupeno, protože matka navíc ani nemůže vydělávat. Jen jeden příklad...

Zkuste myslet ;)

0/0
28.3.2014 1:35

P75e12t78r 33H91á60l90a 6934906655246

Ty argumenty jsou tak absurdní, až to bolí. V podstatě říkáte: Musíme děti nechat u rodičů, protože v dětských skupinách by jim hrozila péče, jakou by měli u rodičů.

+1/0
28.3.2014 1:33

L44i69b53o44r 54M90o37u40č16k89a 1488407195532

ano je to na bliti .. misto toho aby ty umisteni do soukrome zaplatil stat, tak se bude handrkovat, jestli stavet nebo nestavet. Docasne placeni soukromych je dynamicke reseni problemu. Ale resenim je taky nechat manzelku doma na statni utraty na podpore... vysledek je pro spolecnost vi minusovy ...

0/0
27.3.2014 8:17

A27l45e22š 43J48a51v66ů21r19e14k 2732699890450

proc by mel platit stat umisteni deto do SOUKROME skolky ?????

0/0
27.3.2014 9:50

J33a47n 28F89r40o84l52í48k 6326850545764

A proč musí být školka SOUKROMÁ? Není snad povinnost tohoto státu, který nám diktuje kolika litry vody máme zalít vlastní lejno, čím svítit a jakou nášivku si dát na kabát když jdu v noci po silnici postarat se o zařízení, které v pátém roce věku dítěte nařizuje povinně navštěvovat? Ať jdou do prd...;-€

0/0
27.3.2014 16:50

J90a69r56m83i37l71a 69P78í73c24h78o59v52á 5242577334603

Jaká povinnosti STÁTU? Počátkem 90. let se tu všude žvanilo, jaký je stát špatný hospodář a že komunisti jsou fuj a hnus. A najednou chceme školky, o kterých jsme v r. 1989 tvrdili, že to je komunistický přežitek a že děti patří do rodiny a k mámě?

+1/0
27.3.2014 23:10

T49o69m84á10š 90H16a68n71á58č98e33k 6105784230361

Obecně je to jen část problému, jak se veřejná správa staví k podpoře rodin s dětmi, kterou se všichni ohání hlavně před volbami.

Nejde jen o to, že rodiče chtějí a potřebují pracovat, aby měli na živobytí, a proto potřebují školky pro své děti. (Bohužel pro většinu rodin platí, že práce jednoho z rodičů na solidní příjem nestačí - nebo přinejmenším nestačí na takový příjem, aby zajistil životní úroveň požadovanou tlakem společnosti a médií). Ale především jde o to, že my všichni potřebujeme, aby bylo dětí víc. A současný stav tomu věru nenahrává.

Proto by lepší podmínky pro rodiny s dětmi měly být pro společnost prioritou. V praxi to však vypadá spíš tak, že pro město je výhodnější postavit drahé (protože spoustou pravidel spoutané) dětské hřiště - za peníze EU, které pak už potřebuje relativně malé náklady na údržbu, než zřídit školku, zajistit personál a platit provoz.

Asi se většina radních, politiků a úředníků domnívá (nejspíš oprávněně), že ti šílenci, co se rozhodnou mít děti, jsou dostatečně zarputilí a schopní, aby se životem nějak protloukli i bez jejich podpory.

Tak snad je tento zákon blýskáním na lepší časy. Ale zatím je to jen jedna kapka...

+3/0
27.3.2014 8:07

M87a70r60t95i63n 34I76g12u98e 9210706192682

Tak tohle se mi líbí, jen tak dál, pane Komárku. 'Insider' informace přímo od zdroje jsou potřeba, ať víme co se tam vlastně děje. A bude to smutné čtení jak tento příspěvek napovídá ..už není pochyb že valná většina osazenstva jsou idioti kteří prakticky nemají vytyčeny žádné cíle kterých chtějí dosáhnout (viz. článek), oni tam prostě jen 'jsou' ... A důležité - a plácají.

+2/0
27.3.2014 7:35



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.